Σήμερα, το 55% των επιχειρήσεων επενδύει σε επαγγελματικές υπηρεσίες βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης ή αλλιώς, σε υπηρεσίες SEO.
Αυτό το σημαντικό βήμα προς την εγγυημένη προώθηση μιας επιχείρησης και ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης -και όχι μόνο- δείχνει ότι οι μεγάλο ποσοστό επαγγελματιών πλέον είναι σε θέση να γνωρίζουν γιατί το SEO είναι απαραίτητο για κάθε επιχείρηση.
Εξίσου σημαντικό όμως είναι να γνωρίζουν τι ακριβώς είναι αλλά και τι περιλαμβάνουν οι υπηρεσίες SEO.
Πάμε να δούμε αναλυτικά την έννοια των υπηρεσιών SEO (SEO services) και τι ενέργειες και αποτελέσματα να περιμένεις όταν προσλαμβάνεις έναν επαγγελματία υπηρεσιών SEO.
Τι είναι οι υπηρεσίες SEO
Οι υπηρεσίες SEO είναι υπηρεσίες βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης που προσφέρονται από μια διαφημιστική εταιρεία, έναν ελεύθερο επαγγελματία ή σύμβουλο, οι οποίοι επιδιώκουν τη βελτιστοποίηση ενός ιστοτόπου, ώστε να αυξηθεί η επισκεψιμότητα και τα έσοδά του από την αναζήτηση.
Οι περισσότερες στρατηγικές SEO περιλαμβάνουν SEO εντός σελίδας (on-page), εκτός σελίδας (off-page) και τεχνικό SEO, αν και ορισμένες επικεντρώνονται σε συγκεκριμένους τομείς, όπως το SEO εκτός σελίδας.
Οι υπηρεσίες SEO είναι εφάπαξ ή εν εξελίξει υπηρεσίες βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης, που τελειοποιούν το SEO του ιστότοπού σου με σκοπό να αυξηθεί η ορατότητα και η επισκεψιμότητα της οργανικής-μη πληρωμένης αναζήτησης.
Γιατί να χρησιμοποιήσεις υπηρεσίες SEO
Επενδύοντας σε υπηρεσίες SEO μπορείς να αποκομίσεις ποικίλα οφέλη. Ας δούμε μερικά από τα κυριότερα:
- Βοήθεια σε εξειδικευμένους τομείς SEO, όπως SEO εκτός σελίδας, τοπικό και τεχνικό SEO.
- Ανάθεση σε τρίτους των εργασιών SEO που απαιτούνται σε συνεχή βάση, όπως έρευνα λέξεων-κλειδιών, δημιουργία περιεχομένου, δημιουργία συνδέσμων κ.ά.
- Απόκτηση πρόσβασης σε λογισμικό για την παρακολούθηση της κατάταξης, της απόδοσης επένδυσης και πολλών άλλων.
Συνολικά, οι υπηρεσίες από μια εταιρεία SEO συντελούν στην εφαρμογή και τη διατήρηση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής SEO, καταγράφοντας και παρακολουθώντας παράλληλα την απόδοση της οργανικής αναζήτησης.
Επομένως, από τη στιγμή που θα έχει αναλάβει αυτό το κομμάτι ένας επαγγελματίας, εσύ θα έχεις στη διάθεσή σου περισσότερο χρόνο μέσα στην ημέρα για να εστιάσεις στις δικές σου υποχρεώσεις.
Ποιους παράγοντες κατάταξης βελτιστοποιούν οι υπηρεσίες SEO
Οι παράγοντες κατάταξης στους οποίους στοχεύουν οι υπηρεσίες SEO εξαρτώνται από το σχέδιο SEO που θα ακολουθήσεις.
Για παράδειγμα, ένα πλήρες πρόγραμμα υπηρεσιών θα βελτιστοποιήσει το SEO εντός σελίδας, εκτός σελίδας και τεχνικό SEO, ενώ ένα σχέδιο SEO εκτός σελίδας θα βελτιστοποιήσει το SEO εκτός σελίδας.
Οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google χρησιμοποιούν περισσότερους από 200 παράγοντες κατάταξης.
Οι πιο αξιοσημείωτοι παράγοντες κατάταξης περιλαμβάνουν:
- Το backlink προφίλ σου, το οποίο εστιάζει στην ποιότητα και την ποσότητα των εξωτερικών ιστοτόπων που συνδέονται με το δικό σου.
- Το περιεχόμενό σου, το οποίο περιλαμβάνει στόχευση και ενσωμάτωση λέξεων-κλειδιών, χρησιμότητα περιεχομένου κ.ά.
- Η εμπειρία χρήστη της ιστοσελίδας σου, η οποία περιλαμβάνει την ταχύτητα της ιστοσελίδας, τη χρηστικότητα, τη φιλικότητα προς κινητά κ.ά.
Το εάν το σχέδιο SEO σου θα βελτιστοποιηθεί με βάση αυτούς τους παράγοντες κατάταξης εξαρτάται από τον πάροχο υπηρεσιών SEO που διαθέτεις.
Ένας ελεύθερος επαγγελματίας, για παράδειγμα, μπορεί να επικεντρωθεί σε συγκεκριμένους τομείς του SEO, όπως το SEO εκτός σελίδας. Συγκριτικά, ένας σύμβουλος μπορεί να ειδικεύεται σε ελέγχους SEO, ενώ μια εταιρεία μπορεί να παρέχει σχέδια που περιλαμβάνουν on-page, off-page και τεχνικό SEO.
Για πιο ακριβείς πληροφορίες σχετικά με το τι περιλαμβάνουν οι seo services, επικοινωνήστε με τον κάθε πάροχο υπηρεσιών και μάθε περισσότερα για το SEO και το κόστος του.
Τι περιλαμβάνουν οι υπηρεσίες SEO
Τώρα που γνωρίζεις τον ορισμό των υπηρεσιών SEO, είναι απαραίτητο να εξετάσεις και τις υπηρεσίες που παρέχονται από τους επαγγελματίες SEO ώστε να ξέρεις τι να περιμένεις και τι να αναζητήσεις όταν πρόκειται για τη δική σου επιχείρηση.
Μπορεί κάθε εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ να είναι διαφορετική, εσύ όμως σίγουρα φρόντισε να συνεργαστείς με κάποιον που προσφέρει το πλήρες πακέτο υπηρεσιών SEO, γι’ αυτό ανακάλυψε τι ακριβώς περιλαμβάνει αυτό.
1. Έλεγχος SEO
Οι υπηρεσίες κάθε εταιρείας SEO πρέπει να διαθέτουν έλεγχο SEO. Με έναν έλεγχο SEO, ο πάροχος SEO μπορεί να εξετάσει σε βάθος την τρέχουσα στρατηγική σου.
Ακόμα κι αν δεν έχεις εφαρμόσει μια συγκεκριμένη στρατηγική SEO, η εταιρεία θα αξιολογήσει τον ιστότοπό από την άποψη του SEO, εξετάζοντας πού υπερέχει, σε τι υστερεί και μπορεί να βελτιωθεί.
Ενώ μπορείς να επωφεληθείς από τα δωρεάν εργαλεία ελέγχου SEO, πρέπει να γνωρίζεις ότι δεν παρέχουν στην επιχείρησή σου την ίδια εικόνα με μια ομάδα ειδικών SEO.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι υπηρεσίες SEO πρέπει να περιλαμβάνουν έλεγχο. Εάν δεν περιλαμβάνεται, υποδηλώνεται έλλειψη προετοιμασίας και επένδυσης από την εταιρεία SEO.
Αν απουσιάζει λοιπόν ο έλεγχος SEO, σημαίνει ότι η εταιρεία δεν σκοπεύει να δημιουργήσει μια προσαρμοσμένη στρατηγική για την επιχείρησή σου. Αντ’ αυτού, χρησιμοποιούν ένα πρότυπο, γι’ αυτό δεν θέλουν να επενδύσουν χρόνο στον έλεγχο του ιστότοπού σου.
Οι καλύτερες στρατηγικές είναι αυτές που είναι προσαρμοσμένες στην επιχείρησή σου, την επωνυμία και το κοινό σου.
2. Ανάλυση ανταγωνιστών
Ανεξάρτητα από το πόσο εξειδικευμένος είναι ο κλάδος όπου ανήκει η επιχείρησή σου, η ανάλυση των ανταγωνιστών με τη βοήθεια των υπηρεσιών βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησής σου είναι απαραίτητη.
Με τα εργαλεία ανάλυσης ανταγωνιστών, η εταιρεία SEO μπορεί να ανακαλύψει τους διαδικτυακούς και τους εκτός σύνδεσης ανταγωνιστές σου.
Αυτή η ανάλυση μπορεί να βελτιώσει τη στρατηγική σου, βοηθώντας σε να εκμεταλλευτείς και να επωφεληθείς από τις αδυναμίες των ανταγωνιστών σου.
Ενώ πολλές εταιρείες SEO περιλαμβάνουν μια αρχική ανάλυση ανταγωνιστών με τις υπηρεσίες τους, προτίμησε να συνεργαστείς με εταιρείες που διενεργούν αναλύσεις ανταγωνιστών ως τακτικό μέρος της στρατηγικής SEO που ακολουθούν.
3. Εξατομικευμένη στρατηγική
Μια εξατομικευμένη στρατηγική, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της επιχείρησής σου είναι ένα βασικό συστατικό του ορισμού των υπηρεσιών SEO. Όταν έχεις μια εξατομικευμένη προσέγγιση για την επιχείρησή σου, μπορείς να μεγιστοποιήσεις την απόδοση της επένδυσής σου (ROI) από το SEO. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερες κλήσεις, παραγγελίες και επισκέψεις στην εταιρεία σου.
Εάν επενδύσεις σε ένα πακέτο υπηρεσιών SEO, πρέπει να διασφαλίσεις ότι η εταιρεία θα σου παρέχει μια προσαρμοσμένη στρατηγική.
4. Βελτιστοποίηση εκτός σελίδας (off-page SEO)
Όταν επενδύεις σε υπηρεσίες SEO, το πακέτο σου θα πρέπει να περιλαμβάνει -εκτός των άλλων- βελτιστοποίηση εκτός σελίδας (off-page). Στο SEO, η βελτιστοποίηση εκτός σελίδας αναφέρεται στη βελτιστοποίηση παραγόντων εκτός του ιστότοπού σου που επηρεάζουν την κατάταξή σου στα αποτελέσματα αναζήτησης. Για παράδειγμα, το προφίλ backlink μπορεί να διαμορφώσει την κατάταξή σου στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Το backlink προφίλ σου αναφέρεται στην ποσότητα και την ποιότητα των ιστότοπων που συνδέονται με τον δικό σου ιστότοπο. Ένας food blogger, για παράδειγμα, μπορεί να συνδέσει τον ιστότοπό σου όταν μοιράζεται τα προσωποποιημένα μπισκότα που έφτιαξε η επιχείρησή σου για τον γάμο του.
Ως μέρος των υπηρεσιών μιας εταιρείας SEO, συχνά παρέχονται τα ακόλουθα για SEO εκτός σελίδας:
- Προώθηση του περιεχομένου του ιστότοπού σου σε bloggers και διαχειριστές ιστοσελίδων
- Ανάπτυξη περιεχομένου με δυνατότητα κοινής χρήσης για το ιστολόγιο του ιστότοπού σου
- Παρακολούθηση των αναφορών της επιχείρησής σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από χρήστες και influencers
- Βελτιστοποίηση του προφίλ σου στο Google My Business
Αν δεν γνωρίζεις εάν μια εταιρεία SEO προσφέρει βελτιστοποίηση εκτός σελίδας με τις υπηρεσίες SEO της, απλώς ζήτησε να σε ενημερώσουν σχετικά με αυτό, αλλά και τα συγκεκριμένα παραδοτέα, ώστε να μπορέσεις να κάνεις την καλύτερη δυνατή επιλογή εταιρείας.
5. Βελτιστοποίηση εντός σελίδας (on-page SEO)
Η βελτιστοποίηση εντός σελίδας ή αλλιώς on-page SEO είναι ένα άλλο κρίσιμο στοιχείο που πρέπει να περιλαμβάνουν οι υπηρεσίες SEO.
Με τη βελτιστοποίηση εντός σελίδας, η εταιρεία SEO εστιάζει στη βελτιστοποίηση των δυνατοτήτων του ιστότοπού σου για μηχανές αναζήτησης, όπως η Google.
Μερικά παραδείγματα παραδοτέων υπηρεσιών SEO εντός σελίδας περιλαμβάνουν:
- Ενημέρωση ετικετών τίτλου, μετα-περιγραφών και ετικετών κεφαλίδων για αναζήτηση
- Έλεγχος της αρχιτεκτονικής πληροφοριών, των ανακατευθύνσεων και της εσωτερικής δομής συνδέσεων του ιστοτόπου σου
- Δημιουργία χάρτη ιστότοπου
- Βελτιστοποίηση των εικόνων του ιστότοπού σου σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές
- Έρευνα και βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου με πολύτιμες και σχετικές λέξεις-κλειδιά
- Ανάλυση της χρηστικότητας, της ταχύτητας και του σχεδιασμού του ιστότοπού σου
6. Μηνιαίες αναφορές
Η διαφάνεια είναι απαραίτητη όταν πρόκειται για υπηρεσίες SEO.
Αν θέλεις μια εταιρεία SEO που να μπορείς να εμπιστευτείς και να βασιστείς, φρόντισε να περιλαμβάνει στις παρεχόμενες υπηρεσίες της τακτικές μηνιαίες αναφορές.
Με την μηνιαία αναφορά SEO, μπορείς να έχεις μία ξεκάθαρη εικόνα για τα αποτελέσματα της στρατηγικής SEO που ακολουθεί η επιχείρησή σου.
Για παράδειγμα, η αναφορά μπορεί να καλύπτει την οργανική επισκεψιμότητα, το ποσοστό μετατροπών και τις κατατάξεις του ιστότοπού σου στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Εκτός από τη λήψη μηνιαίας αναφοράς, οι υπηρεσίες της εταιρείας SEO θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνουν χρόνο με τον αποκλειστικό διαχειριστή του λογαριασμού σας, ώστε να μπορούν να εξετάσουν από κοινού και κατ’ ιδίαν την αναφορά και άλλα ζητήματα και να δουν ότι βρίσκονται «στην ίδια σελίδα».
7. Προοδευτική βελτιστοποίηση
Το SEO είναι μια συνεχής στρατηγική, γι’ αυτό και ο ορισμός των υπηρεσιών SEO δίνει γενικά έμφαση στη συνεργασία μεταξύ της επιχείρησής σου με την εταιρεία SEO.
Συνεπώς, η εταιρεία SEO πρέπει να λειτουργεί ως επέκταση της επιχείρησής σου. Αυτός είναι επίσης ο λόγος που οι υπηρεσίες SEO πρέπει να περιλαμβάνουν προοδευτική βελτιστοποίηση. Με τη συνεχή βελτιστοποίηση, η εταιρεία SEO βελτιστοποιεί τον ιστότοπό σου σε συνεχή βάση.
Ακόμη και όταν ο ιστότοπός σου πληροί τα πρότυπα SEO, υπάρχουν και περαιτέρω τρόποι βελτίωσης της στρατηγικής SEO σου, που σου επιτρέπουν να κερδίσεις ακόμη περισσότερα από το SEO.
Συμπέρασμα
Όπως ήδη μάλλον έχεις καταλάβει, το SEO (search engine optimization) αναφέρεται στις απαραίτητες παρεμβάσεις στην ιστοσελίδα σου, που διενεργούνται με σκοπό να ανέβει στα οργανικά -δηλαδή μη πληρωμένα- αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης κάθε φορά που ένας χρήστης αναζητά λέξεις-φράσεις κλειδιά που σχετίζονται με τα προϊόντα/υπηρεσίες της ιστοσελίδας σου.
Σκέψου ότι η εμφάνιση της επιχείρησής σου στην πρώτη σελίδα των αναζητήσεων οδηγεί αυτόματα και στην αύξηση των επισκεπτών και συνεπώς, στην αύξηση των πωλήσεων.
Βέβαια όσο και να έχεις ερευνήσει τι είναι το SEO και σε τι μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σου, αυτό δεν σε καθιστά αυτόματα και επαγγελματία.
Ανάθεσε σε εξειδικευμένους επαγγελματίες τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου, επωφελήσου από τις υπηρεσίες SEO και εκμεταλλεύσου τα πολύπλευρα οφέλη τους.