Βασικά Copywriting Tips

Η κειμενογραφία πωλήσεων ή αλλιώς copywriting θεωρείται για πολλούς μια δεξιότητα που εύκολα μπορούν να κατακτήσουν.

Το copywriting όμως αποτελεί κάτι πολύ περισσότερο από αυτό. Πρόκειται για μία τέχνη που απαιτεί μεγάλη αφοσίωση και προσπάθεια για να πετύχει το στόχο της: να δημιουργήσει δηλαδή πειστικά μηνύματα που θα οδηγήσουν κάποιον σε συγκεκριμένες ενέργειες ως προς μία υπηρεσία ή ένα προϊόν.

Επομένως, το περιεχόμενο πρέπει να κατασκευάζεται με γνώμονα την επίτευξη του εκάστοτε στόχου στον καλύτερο δυνατό βαθμό.

Ανακάλυψε ποιες είναι οι βασικές συμβουλές για αποτελεσματικό Copywriting και χτίσε βήμα-βήμα την τέχνη αυτή που μπορεί να προσφέρει ποικίλα οφέλη σε μια επιχείρηση στο πλαίσιο της στρατηγικής του digital marketing.

Αποτελεσματικά Copywriting Tips

Οι κειμενογράφοι που έχουν εξοικειωθεί με το αντικείμενο έχουν αναπτύξει με την πάροδο του χρόνου συγκεκριμένες τεχνικές και έχουν καταλήξει σε ορισμένα συμπεράσματα για τον επιτυχημένο τρόπο συγγραφής ενός κειμένου.

Αυτό προϋποθέτει να έχεις κατανοήσει αρχικά γιατί χρειάζεσαι Copywriting, ώστε να μπορέσεις να δημιουργήσεις δυνατό και επιτυχημένο περιεχόμενο που έχει απήχηση και τον αναμενόμενο αντίκτυπο.

Διάβασε τα παρακάτω βασικά tips που θα σε βοηθήσουν να αυξήσεις το επίπεδο των κειμένων σου εύκολα και αποτελεσματικά. 

Η σειρά είναι ενδεικτική, αφού όλα τα βήματα είναι εξίσου σημαντικά και βοηθητικά. 

1.Άρχισε με το πιο δυνατό σου σημείο

Πολλοί συγγραφείς κρατούν τα πιο ισχυρά σημεία που θέλουν να τονίσουν για το τέλος του κειμένου τους, ενώ θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο.

Ειδικά όσον αφορά στην κειμενογραφία πωλήσεων, η πλειοψηφία των αναγνωστών δίνει βάση στην αρχή ενός κειμένου ή ενός μηνύματος και στο κατά πόσο ενδιαφέροντα είναι, ώστε να συνεχίσουν την ανάγνωση.

Τόνισε και παρουσίασε στην αρχή την καλύτερη επιλογή και τα πιο δυνατά σημεία ενός προϊόντος για παράδειγμα, αφήνοντας τις πιο αδύναμες πτυχές και στοιχεία για το τέλος. 

Το σημείο με το ισχυρότερο επιχείρημα πρέπει να αποτελεί το κύριο σημείο του περιεχομένου σου, ενώ μπορείς να το αξιοποιήσεις ώστε να πείσεις τον αναγνώστη και να ενισχύσεις την αξιοπιστία σου.  

2. Μην ξεχνάς τη σημασία του τίτλου και των επικεφαλίδων

Σύμφωνα με στατιστικές, το 79% των αναγνωστών ρίχνει μια γρήγορη ματιά σε μια σελίδα πριν διαβάσει ολόκληρο το άρθρο. Ξέρεις τι είναι αυτό που παρατηρούν πρώτο απ’ όλα;

Φυσικά  ο τίτλος ενός άρθρου και οι επικεφαλίδες. Ο τίτλος είναι αυτός που θα τους τραβήξει αρχικά την προσοχή, ενώ οι επικεφαλίδες μπορούν να βοηθήσουν τον αναγνώστη να εντοπίσει εύκολα τις πληροφορίες ανά ενότητα.

Φρόντισε να περιγράφεις ακριβώς στην κάθε επικεφαλίδα τι θα ακολουθήσει ώστε να ξέρει ο αναγνώστης τι να περιμένει σε κάθε ενότητα. Για παράδειγμα, αντί να χρησιμοποιήσεις το “συμβουλές blogging” ως επικεφαλίδα, προτίμησε το “Συμβουλές blogging SEO για αρχάριους”.

Μην ξεχνάς ότι οι επικεφαλίδες παίζουν βασικό ρόλο στη δόμηση του κυρίως σώματος του περιεχομένου σου, καθώς βοηθούν όχι μόνο να δοθεί έμφαση στα keywords, αλλά και από την πλευρά του SEO, να λάβει το άρθρο καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης.

3. Γράψε σύντομες παραγράφους

Μεγάλο ποσοστό αναγνωστών -και σίγουρα βρίσκεσαι κι εσύ ανάμεσα σε αυτούς- αποφεύγει να διαβάσει ένα κείμενο με μακροσκελείς και ατελείωτες παραγράφους.

Για να μην προσπερνούν λοιπόν οι αναγνώστες το κείμενό σου και να προχωρούν στον επόμενο ιστότοπο μόλις το αντικρίσουν, φρόντισε να υπάρχει εύπεπτο περιεχόμενο, με συνοπτικές και ευανάγνωστες προτάσεις.

Περίπου 2-4 προτάσεις ανά παράγραφο είναι περίπου η κατάλληλη έκταση για τους αναγνώστες.

Το συνοπτικό περιεχόμενο βέβαια, δεν πρέπει να ισοδυναμεί με ρηχό. 

Αν θέλεις να πετύχεις υψηλές ταξινομήσεις στις μηχανές αναζήτησης, προσπάθησε να δημιουργήσεις ολοκληρωμένα, καλά δομημένα και άρθρα που αναλύουν σε βάθος το θέμα.

4. Χρησιμοποίησε συγκεκριμένα παραδείγματα και επιχειρήματα

Αυτή η στρατηγική δεν είναι απαραίτητη μόνο για το Copywriting, αλλά και σχεδόν για κάθε είδος γραπτού κειμένου. 

Χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα παραδείγματα και επιχειρήματα για να στηρίξεις τις θέσεις σου, ενισχύεις την αξιοπιστία του περιεχομένου σου, ενώ παράλληλα ωθείς τον αναγνώστη να εμπιστευτεί τα λεγόμενα σου, προχωρώντας στην επιθυμητή ενέργεια. 

Η ανακρίβεια και οι γενικολογίες χαρακτηρίζουν αρκετά από τα σύγχρονα κείμενα, παρόλα αυτά ένα ορθά δομημένο κείμενο μπορεί να σε κάνει να ξεχωρίσεις.

Ακόμη, όταν υποστηρίζεις τους ισχυρισμούς σου με ακριβή στοιχεία και επιχειρήματα, οι δύσπιστοι αναγνώστες θα πειστούν και θα νιώσουν σιγουριά. 

Τα στατιστικά στοιχεία, οι μαρτυρίες, οι μελέτες περιπτώσεων και οι ιστορίες επιτυχίας είναι μόνο μερικές από τις στρατηγικές κειμενογραφίας που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να στηρίξεις έγκυρα τους ισχυρισμούς σου. 

5. Χρησιμοποίησε απλή γλώσσα και ενεργητική φωνή

Η περίπλοκη και σύνθετη γλώσσα ειδικά σε κείμενα και μηνύματα του διαδικτύου όπου οι αναγνώστες θέλουν να λάβουν εύκολα, γρήγορα και απλά κάποιες πληροφορίες, αποτελεί εμπόδιο για την επίτευξη των στόχων του Copywriting.

Αν δεν πρόκειται για τεχνικά θέματα και συγκεκριμένη ορολογία, η γλώσσα του κειμένου σου θα πρέπει να είναι απλή, κατανοητή και ουσιαστική.

Προτιμάται ιδιαίτερα ένας άμεσος και φιλικός τόνος, που βελτιώνει την αναγνωσιμότητα του κειμένου και βοηθά τους αναγνώστες να απορροφούν σταθερά και αποτελεσματικά τις πληροφορίες που υπάρχουν.

Απόφυγε λοιπόν τις περίπλοκες λέξεις και την παθητική φωνή.

Η ενεργητική φωνή είναι πιο απλή στην κατανόηση, χαρίζει προφορικότητα στο λόγο και εκφράζει το μήνυμά σου πιο εύκολα και πιο γρήγορα από την παθητική φωνή. Κάνει το περιεχόμενο σου σαφώς πιο δυνατό και τον λόγο σου πιο άμεσο.

Συμπέρασμα

Αν έχεις κατανοήσει θεωρητικά τι είναι το Copywriting και σε τι χρησιμεύει, αυτό που χρειάζεται σε επόμενο επίπεδο είναι σίγουρα εξάσκηση, μελέτη και έμπνευση. 

Όσο κι αν διευρύνουμε την παραπάνω λίστα, θα δεις πως όσο περισσότερο χρόνο αφιερώνεις στη συγγραφή κειμένων, τόσο θα προσθέτεις και δικά σου, εξίσου επιτυχημένα tips σε αυτήν, που ξέρεις ότι σε βοηθούν να δημιουργήσεις περιεχόμενο με επιτυχία.

Εφάρμοσε τη θεωρία στην πράξη ξανά και ξανά. Δες τι λειτουργεί και τι μπορείς να βελτιώσεις κάθε φορά. 

Το Copywriting είναι μια διαδικασία που απαιτεί κυρίως μεράκι, εκτός από γνώσεις και τεχνική. Άρχισε να το εξασκείς και δεν θα χάσεις! 


5 tips για να απογειώσεις τη στρατηγική social media marketing

5 tips για να απογειώσεις τη στρατηγική social media marketing

Αν όχι όλες, τότε σίγουρα οι περισσότερες επιχειρήσεις στις μέρες μας έχουν καταργήσει την απρόσωπη, μαζική και μονόδρομη επικοινωνία, αντικαθιστώντας την με ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της ψηφιακής προώθησης και διαφήμισης προϊόντων, το social media marketing.  Το βασικότερο όμως κομμάτι της διαχείρισης των social media ξεκινά πολύ πριν τη…

Σχολιάστε