5 tips για να απογειώσεις τη στρατηγική social media marketing

Αν όχι όλες, τότε σίγουρα οι περισσότερες επιχειρήσεις στις μέρες μας έχουν καταργήσει την απρόσωπη, μαζική και μονόδρομη επικοινωνία, αντικαθιστώντας την με ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της ψηφιακής προώθησης και διαφήμισης προϊόντων, το social media marketing

Το βασικότερο όμως κομμάτι της διαχείρισης των social media ξεκινά πολύ πριν τη δημιουργία του προφίλ της επιχείρησής σου στο εκάστοτε κανάλι και πριν κάνεις την πρώτη σου δημοσίευση. 

Η στοχευμένη και ολοκληρωμένη στρατηγική social media marketing με σαφείς και συγκεκριμένους στόχους αποτελεί σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι κατά τη διαδικασία διαμόρφωσης και με σκοπό την καθιέρωση του social προφίλ της επιχείρησης σου.

5 συμβουλές για αποτελεσματική στρατηγική social media marketing

Πέρα από τα βασικά βήματα για σωστή διαχείριση social media που πρέπει να ακολουθήσεις, όπως είναι:

  • η έρευνα για το κοινό-στόχο
  • η επιλογή του κατάλληλου καναλιού και του εργαλείου δημοσίευσης
  • η προσαρμογή του περιεχομένου και του ύφους ανά κανάλι
  • αλλά και η καθιέρωση ενός social media calendar,

μια αποτελεσματική στρατηγική social media marketing συνίσταται σε πιο εξειδικευμένες τακτικές. 

Ανακάλυψέ τις παρακάτω και διαμόρφωσε ανάλογα τη στρατηγική σου για θεαματικά αποτελέσματα.

1.Κάνε έρευνα ανταγωνισμού

Όπως και εσύ, έτσι και οι ανταγωνιστές σου χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προσελκύσουν νέους πελάτες, να αυξήσουν την αλληλεπίδραση γύρω από το brand τους και να επιτύχουν αύξηση των πωλήσεων. 

Η αλήθεια είναι ότι μπορείς να μάθεις πολλά από τον τρόπο που διαχειρίζονται τα δικά τους social media, ώστε να βελτιώσεις, να προσαρμόσεις ή να διαφοροποιήσεις τη δική σου στρατηγική. Κάνε το σωστά με τους εξής τρόπους:

Διεξαγωγή ανταγωνιστικής ανάλυσης

Η ανάλυση αυτή θα σου επιτρέψει να κατανοήσεις τι κάνουν καλά και τι όχι οι ανταγωνιστές, σε τι υπερέχουν και σε τι όχι, αλλά και να εντοπίσεις ευκαιρίες για να αναδειχθεί η δική σου επιχείρηση.

Για παράδειγμα, αν κάποιος ισχυρός ανταγωνιστής κυριαρχεί στο Facebook αλλά δεν έχει πολύ ενεργό προφίλ στο Instagram, μπορείς να εστιάσεις σε αυτό για να προσελκύσεις το κοινό αυτό.

Ασχολήσου με την κοινωνική ακρόαση

Η κοινωνική ακρόαση είναι ένας άλλος τρόπος για να αντλήσεις βασικές πληροφορίες από την παρακολούθηση των κοινωνικών συνομιλιών, διερευνώντας τις σχετικές φράσεις, εμπορικά σήματα και λέξεις-κλειδιά του κλάδου.

Μια καμπάνια ή ανάρτηση ενός ανταγωνιστή που σημείωσε μεγάλη επιτυχία, μπορεί να σου δώσει το έναυσμα να αξιολογήσεις ή να διαφοροποιήσεις ορισμένους από τους στόχους που έχεις θέσει.

2. Κάνε έναν έλεγχο βελτιστοποίησης στα social media

Η διεξαγωγή ενός πλήρους ελέγχου και ενός αναλυτικού απολογισμού της στρατηγικής που ακολουθείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media audit), μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην αξιολόγηση του κατά πόσο λειτουργούν οι έως τώρα τακτικές που εφαρμόζεις στη χρήση των social media. 

Τι περιλαμβάνει κατά βάση:

  • Επαγγελματικό έλεγχο των οργανικών posts
  • Αξιολόγηση της αλληλεπίδρασης των χρηστών
  • Απόδοση της διαφημιστικής επένδυσης

Τα παραπάνω συντελούν σε μια συνολική αξιολόγηση του επιπέδου της παρουσίας σου στα social media, εξετάζοντας τους διαφημιστικούς σου λογαριασμούς σε διαφορετικά κανάλια, με σκοπό τον ακριβή προσδιορισμό των ελλείψεων αλλά και τον τρόπων βελτίωσής τους.

Έτσι, θα αποκτήσεις και μια σαφή εικόνα για το ποιοι λογαριασμοί αποδίδουν με βάση τους στόχους που έχεις θέσει, αλλά και ποιοι χρειάζονται απλώς μια στρατηγική ανακατεύθυνση

Αν δεν γνωρίζεις κατά πόσο η προβολή της επιχείρησης σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει αντίκτυπο σε αυτή, τότε χάνεται και το νόημά της. 

3. Δημιούργησε νέους λογαριασμούς και βελτίωσε τα υπάρχοντα προφίλ

Αποφάσισε σε ποια social media channels θέλεις και αξίζει να εστιάσεις για να πετύχεις τους στόχους σου, ρυθμίζοντας και βελτιστοποιώντας τους λογαριασμούς σου. 

Πέρα από το να προσδιορίσεις ποια κανάλια θα χρησιμοποιήσεις, πρέπει να προκαθορίσεις με σαφήνεια τους στόχους που εξυπηρετεί το κάθε ένα. 

Για παράδειγμα, μπορεί να θέλεις να χρησιμοποιήσεις το Twitter για την εξυπηρέτηση πελατών, το Facebook για την αύξηση του πελατολογίου και το Instagram για την προσέλκυση υπαρχόντων πελατών. 

Αφού αποφασίσεις σε ποια δίκτυα θα εστιάσεις, ήρθε η ώρα να δημιουργήσεις τα προφίλ σου ή να βελτιώσεις τα ήδη υπάρχοντα προφίλ, ώστε να ευθυγραμμίζονται με το στρατηγικό σου σχέδιο.

Σε γενικές γραμμές, φρόντισε να συμπληρώσεις όλα τα πεδία στα προφίλ σου, να χρησιμοποιείς λέξεις-κλειδιά με τα οποία οι χρήστες αναζητούν την επιχείρησή σου, όπως και εικόνες που τραβούν την προσοχή και είναι στο σωστό μέγεθος για κάθε κανάλι.

4. Εμπνεύσου από άλλα εταιρικά προφίλ στα social media

Αν και είναι σημαντικό η επιχείρησή σου να είναι ξεχωριστή και να διαμορφώσει ένα μοναδικό brand voice μέσα από τα προφίλ της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορείς να αντλήσεις αρκετή έμπνευση κι από άλλες επιχειρήσεις που έχουν μία κυρίαρχη παρουσία και μεγάλη απήχηση στα social media.

Αφιέρωσε λίγο χρόνο για να ανακαλύψεις τις λεγόμενες «ιστορίες επιτυχίας» σε διάφορα κοινωνικά δίκτυα, όπου υπογραμμίζεται ο τρόπος με τον οποίο κάποιες επωνυμίες χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τα εργαλεία τους. 

Συνήθως υπάρχουν στην επιχειρηματική ενότητα του ιστότοπου του κοινωνικού δικτύου, όπως για παράδειγμα οι ιστορίες επιτυχίας στη σελίδα του Facebook.

Αυτές οι μελέτες ορισμένων περιπτώσεων μπορούν να σου προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες ώστε να θέσεις και να εφαρμόσεις επιτυχώς και τους δικούς σου στόχους σε κάθε κοινωνικό δίκτυο.

5. Κάνε συνεχή έλεγχο, αξιολόγηση και προσαρμογή της στρατηγικής σου

Η στρατηγική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι εξαιρετικά σημαντική για την επιχείρηση σου, όμως μπορεί να μην αποδειχθεί αποτελεσματική από την πρώτη κιόλας προσπάθεια. 

Καθώς αρχίζεις να εφαρμόζεις το πλάνο σου και να παρακολουθείς τα αποτελέσματα στην πράξη, μπορεί να διαπιστώσεις ότι ορισμένες στρατηγικές δεν λειτουργούν τόσο καλά όσο περίμενες, ενώ άλλες λειτουργούν ακόμη καλύτερα από το αναμενόμενο.

  • Παρακολουθήστε τα δεδομένα σου: Εκτός από τη χρήση των εργαλείων ανάλυσης που είναι διαθέσιμα σε κάθε κοινωνικό δίκτυο, χρησιμοποίησε παραμέτρους UTM για να παρακολουθήσεις την αποτελεσματικότητα κάθε καμπάνιας και να αξιολογήσεις ποιες αναρτήσεις οδηγούν στη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σου.
  • Επαναξιολόγησε και αναδιαμόρφωσε τη στρατηγική σου: Όταν αρχίσουν να έρχονται δεδομένα, χρησιμοποιήστε τα για να επαναξιολογήσεις τη στρατηγική σου τακτικά. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις αυτές τις πληροφορίες για να δοκιμάσεις και να συνδυάσεις διαφορετικές αναρτήσεις, καμπάνιες και στρατηγικές μεταξύ τους. Οι συνεχείς δοκιμές σού επιτρέπουν να κατανοήσεις τι λειτουργεί και τι όχι, ώστε να μπορείς να βελτιώσεις τη στρατηγική σου σε πραγματικό χρόνο.

Οι αλλαγές στα social media είναι ραγδαίες και πρέπει να τις εντοπίσεις και να τις αξιολογήσεις, ώστε να προσαρμόσεις ανάλογα τους στόχους που έχεις θέσει για την ανάπτυξη της εταιρείας σου. 

Μία έρευνα ή ερωτηματολόγιο στους χρήστες των social media, στη λίστα email ή στους επισκέπτες της ιστοσελίδας σου σχετικά με την ικανοποίηση των αναγκών και των προσδοκιών τους από τα social media της επιχείρησης σου μπορεί να σε βοηθήσει να αντλήσεις πολύτιμες πληροφορίες.

Ενημερώσου, ψάξε και μη διστάζεις να κάνεις αλλαγές που θα ανταποκρίνονται καλύτερα στις νέες ανάγκες και εργαλεία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και τις προσδοκίες των χρηστών.

Συμπέρασμα

Ετοίμασε προσεκτικά το σχέδιο μάχης που θα κάνει το προφίλ της επιχείρησης σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να είναι πάντα «ετοιμοπόλεμο». 

Αυτό που χρειάζεται είναι μια σωστή και ολοκληρωμένη στρατηγική που θα διαγράψει εκ των προτέρων μια σαφή πορεία προς την επίτευξη των στόχων σου.

Μετάτρεψε τους αμέτρητους χρήστες των social media σε πελάτες και αύξησε το πελατολόγιο και την αναγνωρισιμότητα του brand σου με επιτυχία!

Ακόμη να ξεκινήσεις τη δική σου στρατηγική social media marketing;


Σχολιάστε