5 βήματα για σωστή διαχείριση social media

Σήμερα τα social media αποτελούν ένα «πολυεργαλείο» που χάρη στη δυναμική και τις δυνατότητες που προσφέρουν, χρησιμοποιούνται κατά κόρον στον τομέα του marketing για την προβολή και προώθηση μιας επιχείρησης, ενός προϊόντος ή υπηρεσίας της. 

Παρόλα αυτά, στατιστικά, το 92% των επιχειρηματιών δεν γνωρίζουν ποιες είναι οι πιο αποτελεσματικές τακτικές διαχείρισης των social media της επιχείρησής τους.

Η διαχείριση social media είναι η διαδικασία σχεδιασμού, δημιουργίας, δημοσίευσης και παρακολούθησης περιεχομένου σε μία ή περισσότερες πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων. 

Η συνεπής, στρατηγικά δομημένη και αδιάλειπτη παρουσία μιας επιχείρησης στα social media μπορεί να διευρύνει το πελατολόγιό της, να δημιουργήσει και να διαχειριστεί την εταιρική της ταυτότητα, αλλά και να αυξήσει τα μέλη της online κοινότητάς της. 

Αν θέλεις να χτίσεις με επιτυχία τη social εικόνα του brand σου, ακολούθησε τα παρακάτω 5 βασικά βήματα για να δημιουργήσεις ένα σωστό πλάνο διαχείρισης των social media.

Βασικά βήματα για τη σωστή διαχείριση social media

Ξεκινώντας τον σχεδιασμό ενός πλάνου για τη σωστή διαχείριση social media της επιχείρησης σου, πρέπει να σκεφτείς και να επιλέξεις προσεκτικά τους στόχους σου. 

Αυτοί μπορεί να περιλαμβάνουν: 

  • Brand awareness και αύξηση επισκεψιμότητας
  • Αύξηση των πωλήσεων ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας
  • Αύξηση αλληλεπίδρασης

Αφού θέσεις τους στόχους σου ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης σου, θα πρέπει να ακολουθήσεις συγκεκριμένα βήματα για την επιτυχημένη διαχείριση των social media. 

Πάμε να τα δούμε αναλυτικά:

1.Έρευνα γύρω από το κοινό-στόχο

Αρχικά, θα πρέπει να αφιερώσεις χρόνο για να συλλέξεις πληροφορίες που αφορούν το κοινό-στόχο σου, το κοινό δηλαδή που σε ενδιαφέρει. Σημαντικά στοιχεία είναι το φύλο, η ηλικία, τα ενδιαφέροντα, τα δημογραφικά στοιχεία, η αγοραστική συμπεριφορά, ο τρόπος ζωής, ο κλάδος εργασίας κ.ά. 

Η δημιουργία buyer personas ή αλλιώς, του αγοραστικού προφίλ των πελατών σου, είναι αρκετά βοηθητική για να διατηρήσεις και να διευρύνεις το πελατολόγιο σου μέσω social media. 

Αποτελεί στην ουσία μια οπτικοποίηση του προφίλ του ιδανικού κοινού σου, που έχει δημιουργηθεί με βάση τις πληροφορίες που έχεις συλλέξει. 

Έτσι, η κάλυψη των πραγματικών αναγκών-επιθυμιών του κοινού σου θα μπορεί να συνδεθεί ευκολότερα με την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών της επιχείρησής σου. 

2. Επιλογή των κατάλληλων social media καναλιών

Γνωρίζοντας το προφίλ και τις ανάγκες του κοινού-στόχου σου, πρέπει στη συνέχεια να επιλέξεις τα κατάλληλα κανάλια social media για την αποτελεσματικότερη προώθηση της επιχείρησής σου.

Η μεγάλη ποικιλία των social media καναλιών που είναι διαθέσιμη μπορεί να σου προκαλέσει αμφιβολίες ή σύγχυση για το ποια είναι τα ιδανικά για να δημιουργήσεις ένα ενεργό εταιρικό προφίλ.

Το μυστικό κρύβεται στο να διερευνήσεις τους στόχους, τα σημεία δράσης αλλά και τους σημαντικούς δείκτες που μπορεί να σου παρέχει το κάθε κανάλι social media, συσχετίζοντάς τους με τους στόχους που εσύ έχεις θέσει αρχικά, αλλά και τις προτιμήσεις του κοινού σου.

Για παράδειγμα, στο Facebook αντιστοιχούν τα εξής:

  • Στόχοι: αύξηση αναγνωρισιμότητας, αλληλεπιδράσεων από/με αναγνώστες, leads κ.ά.
  • Σημεία δράσης: διαφήμιση δημοσιεύσεων (χορηγούμενα posts), δημιουργία facebook tabs που λαμβάνουν περιεχόμενο αυτόματα από τα κανάλια social media
  • Σημαντικοί δείκτες: follows, likes, αλληλεπίδραση, απόκτηση leads και subscribers μέσω facebook

Είναι σημαντικό όπως καταλαβαίνεις να έχεις συγκεκριμένη στρατηγική social media marketing πριν αρχίζεις να εφαρμόζεις απλά σκόρπιες τακτικές.

3. Προσαρμογή περιεχομένου και ύφους ανά κανάλι

Ανάλογα με τα κανάλια social media που θα επιλέξεις, θα πρέπει να προσαρμόσεις κατάλληλα τον τύπο περιεχομένου, αλλά και το ύφος που θα χρησιμοποιήσεις στις αναρτήσεις σου, χτίζοντας παράλληλα ένα μοναδικό brand voice που θα κάνει την επιχείρησή σου να ξεχωρίσει.

Κάθε πλατφόρμα social media διαφέρει από την άλλη, οπότε πρέπει να αντιμετωπίζεται και με διαφορετικό τρόπο. Λάβε υπόψη σου το κοινό που αντιπροσωπεύει η κάθε πλατφόρμα και προσάρμοσε αναλόγως το περιεχόμενο και το ύφος σου.  

Με τον τρόπο αυτό, θα βελτιώσεις την απήχηση των δημοσιεύσεων σου, ενώ παράλληλα θα αυξήσεις την αλληλεπίδραση του brand σου!

Για παράδειγμα, το LinkedIn έχει αποκλειστικά corporate περιεχόμενο. Προτίμησε την ανάρτηση εξειδικευμένων άρθρων σχετικά με την επιχείρηση σου, χρησιμοποιώντας ένα πιο σοβαρό και επιστημονικό ύφος. 

Αντίθετα, στο Instagram όπου κυριαρχεί η εικόνα, μέσα από φωτογραφίες και βίντεο, μπορείς να προωθήσεις το lifestyle και τα προϊόντα της δικής σου επιχείρησης, σε φιλικό ύφος και άμεσο τόνο επικοινωνίας.

4. Τακτικό πρόγραμμα δημοσιεύσεων

Πέρα από τη θεματολογία και το ύφος που σίγουρα θα πρέπει να προσαρμόσεις ανάλογα με το κανάλι social media που έχεις επιλέξει, σημαντικό ρόλο παίζει και το πόσο τακτικά, μελετημένα και με συνέπεια γίνονται οι αναρτήσεις.

Καθόρισε προσεκτικά, βάσει μετρήσεων:

  • τις ώρες
  • τις ημέρες
  • και τη συχνότητα των δημοσιεύσεων

ανάλογα με τις ώρες που είναι περισσότερο ενεργό το κοινό σου και δημιούργησε ένα social media calendar που θα σε βοηθήσει να οργανώσεις και να προγραμματίσεις το περιεχόμενό σου.

Είναι σημαντικό να έχεις ένα ενεργό προφίλ και να δημοσιεύεις τακτικά στην σελίδα σου. 

5. Χρήση των κατάλληλων εργαλείων δημοσίευσης

Επειδή λοιπόν οι δημοσιεύσεις σε όλα τα κανάλια social media πρέπει να γίνονται με συνέπεια και σε τακτική βάση, είναι δεδομένο ότι δεν μπορείς να είσαι συνέχεια πάνω από τον υπολογιστή ώστε να γίνουν οι απαραίτητες δημοσιεύσεις την κατάλληλη μέρα και ώρα.

Γι’ αυτό φρόντισε να ανακαλύψεις το εργαλείο δημοσιεύσεων που θα σε βοηθήσει να διαχειριστείς και να παρακολουθείς παράλληλα όλους τους λογαριασμούς που διατηρείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 

Διάλεξε το λογισμικό που σου φαίνεται πιο εύχρηστο. Μερικά παραδείγματα τέτοιων λογισμικών είναι τα εξής Hootsuite, Buffer, Social Pilot κ.ά.

Συμπέρασμα

Τα social media αποτελούν ένα από τα πιο δυνατά «χαρτιά» του digital marketing που μπορούν να οδηγήσουν στην αύξηση του πελατολογίου, των πωλήσεων, αλλά και την καθιέρωση του brand loyalty της επιχείρησης σου.

Προσπάθησε να αξιοποιήσεις σωστά τις δυνατότητες που μπορεί να σου δώσει το social media marketing το συντομότερο δυνατό για τα βέλτιστα δυνατά αποτελέσματα.

Αξιοποιώντας τα social media, μπορείς να καθιερώσεις νέους δρόμους στην αγορά, να βελτιώσεις την επικοινωνία με τους πελάτες σου και να διαδώσεις το εμπορικό σου σήμα. 

Η αλήθεια είναι πως όσο το καθυστερείς, τόσο περισσότερος χρόνος θα χρειαστεί για να πετύχεις τους στόχους που έχεις θέσει. Μη χάνεις κι άλλο χρόνο!


Σχολιάστε