Διαφορά Nofollow & Noreferrer Tag

Αν φτιάχνεις ιστοσελίδες -ειδικά αν τις φτιάχνεις με WordPress- πιθανότατα έχεις συναντήσει τους όρους “nofollow” και “noreferrer” tag (ετικέτα).

Επειδή διαπιστώνω ότι υπάρχει μεγάλη σύγχυση ανάμεσα στους δυο όρους, σε αυτό το άρθρο θα διευκρινίσω τι είναι το noreferrer tag, πώς διαφέρει από το nofollow και τι αντίκτυπο μπορεί να έχει η χρήση κάθε tag στον ιστότοπό σου.

Τι είναι το noreferrer tag;

Το noreferrer tag, αποκλείει κάποιες πληροφορίες όταν κάνεις κλικ σε έναν σύνδεσμο (link).

Στην ουσία, εμποδίζει έναν browser να εντοπίσει την πηγή επισκεψιμότητας προς αυτό το link.

Ένας σύνδεσμος με την ετικέτα noreferrer μοιάζει κάπως έτσι:

<a href=”http://www.tositesou.gr” rel=”noreferrer”>Κλίκαρε εδώ</a>

Εάν κάποιος φτάσει στον ιστότοπό σου από έναν σύνδεσμο που χρησιμοποιεί αυτό το tag, τα analytics σου, δεν θα δείξουν από που προήλθε αυτός ο επισκέπτης.

Αντ ‘αυτού, θα εμφανίζεται ως άμεση επισκεψιμότητα (direct traffic) στην αναφορά καναλιών απόκτησης (acquisition channels).

Google Analytics και Noreferrer tag

Αυτό είναι προφανώς ένα μεγάλο πρόβλημα για τους ιδιοκτήτες ιστότοπων. Δεν μπορεί μόνο να βλάψει τα εισερχόμενα δεδομένα των πηγών επισκεψιμότητας, αλλά και να καταστήσει αδύνατη την παρακολούθηση του τρόπου με τον οποίο οι χρήστες μετακινούνται μέσα στον δικό σου ιστότοπο (εάν οι εσωτερικοί σου σύνδεσμοι έχουν αυτήν την ετικέτα).

Γιατί το Noreferrer tag έγινε θέμα ξαφνικά;

Πολλοί χρήστες του WordPress, παρατήρησαν κάποια στιγμή ότι το noreferrer tag προστίθεται αυτόματα τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους εξωτερικούς συνδέσμους τους.

Αυτό δεν ήταν στην πραγματικότητα μια αλλαγή που έγινε από το ίδιο το WordPress, αλλά μάλλον από το TinyMCE, τον επεξεργαστή εμπλουτισμένων κειμένων που χρησιμοποιεί το WordPress (βασικά είναι ο τομέας όπου πληκτρολογείτε το περιεχόμενό σας στο WordPress).

Σε μια ενημέρωση ασφαλείας κοντά στο τέλος του 2016, η TinyMCE άρχισε να ορίζει την προεπιλεγμένη ετικέτα “noopener noreferrer” σε όλους τους συνδέσμους με το χαρακτηριστικό target = _ “blank”. Μια υπενθύμιση ότι οι σύνδεσμοι με την τιμή _blank έχουν οριστεί να ανοίγουν σε νέο παράθυρο ή καρτέλα.

Αυτή η ενημέρωση είχε σκοπό να αποτρέψει επιθέσεις ηλεκτρονικού ψαρέματος, όπου οι spammers εισβάλλουν στη σελίδα σου, ενδεχομένως να αποκτήσουν πρόσβαση στον ιστότοπό σου ή σε εμπιστευτικές πληροφορίες επισκεπτών.

Ενώ οι περισσότεροι κάτοχοι ιστότοπων δεν θα είχαν παρατηρήσει άμεσα αυτήν την αλλαγή (εκτός αν το έψαχναν σκόπιμα στον κώδικά τους), πιθανότατα παρατήρησαν αύξηση της άμεσης επισκεψιμότητας και μείωση της επισκεψιμότητας από παραπομπές (από εξωτερικά links).

Ευτυχώς, φαίνεται ότι το TinyMCE εισάγει τώρα μόνο το noopener tag – το οποίο αναγκάζει το πρόγραμμα περιήγησης (browser) να ανοίξει το σύνδεσμο στο ίδιο παράθυρο ή καρτέλα – και όχι το noreferrer tag.

Αυτό σημαίνει ότι εξαρτάται πλέον από τους χρήστες του WordPress ποιοι σύνδεσμοι θα έχουν την ετικέτα και ποιοι όχι.

Τι είναι το Nofollow tag;

Πιθανότατα είσαι λίγο πιο εξοικειωμένος με το nofollow tag. Λέει ουσιαστικά στην Google να μην μεταβιβάσει καμία τιμή μέσω συνδέσμων που χρησιμοποιούν αυτήν την ετικέτα.

Τις περισσότερες φορές η ετικέτα nofollow χρησιμοποιείται για να εμποδίσει τη μεταβίβαση “link juice” από μια σελίδα προς έναν άλλο ιστότοπο.

Όπως με το noreferrer, η ετικέτα nofollow προστίθεται σε επίπεδο μεμονωμένου συνδέσμου και μοιάζει κάπως έτσι:

<a href=”http://www.tositesou.gr” rel=”nofollow”>Κλίκαρε εδώ</a>

Όπως είναι προφανές, η Google δεν ακολουθεί αυτούς τους συνδέσμους και δεν μεταβιβάζει το PageRank στους συνδέσμους που χρησιμοποιούν αυτό το tag.

Πότε χρησιμοποιείται το nofollow tag

Εκτός από τη χρήση σε πληρωμένους (sponsored ή affiliate links) και διαχειριστικούς συνδέσμους (π.χ. social media links), η ετικέτα nofollow χρησιμοποιείται συχνά για να περιορίσει τη διαρροή PageRank σε σχόλια ιστολογίου (blog post comments) ή καταχωρήσεις στο βιβλίο επισκεπτών.

Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις το nofollow tag σε links προς ιστότοπους όπου η φήμη ή η αξιοπιστία τους μπορεί να αποτελεί πρόβλημα.

Πώς επηρεάζουν το noreferrer και το nofollow το SEO;

Επειδή οι περισσότεροι webmasters γνωρίζουν ότι η ετικέτα nofollow επηρεάζει την ικανότητα της Google να ανιχνεύει και να ευρετηριάζει συνδέσμους και να μεταβιβάζει το PageRank, ανησυχούν ότι η ετικέτα noreferrer θα κάνει το ίδιο.

Τα καλά νέα είναι ότι η ετικέτα noreferrer έχει μηδενική επίδραση στο SEO. Με απλά λόγια, λειτουργεί σε επίπεδο αναλυτικών στοιχείων / προγράμματος περιήγησης και όχι σε επίπεδο μηχανής αναζήτησης.

Αν και είναι ενοχλητικό όσον αφορά την παρακολούθηση των πηγών επισκεψιμότητας, δεν θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο ευρετηριάζεται, ανιχνεύεται ή κατατάσσεται το περιεχόμενό σου.

Η χρήση της ετικέτας nofollow, αντιθέτως, έχει σοβαρό αντίκτυπο στο SEO. Όπως ήδη αναφέρθηκε, η χρήση του ενημερώνει το Google και άλλες μηχανές αναζήτησης, ότι δεν θέλεις να μετρούν και να λαμβάνουν υπόψιν τους το link, για τη συγκεκριμένη διεύθυνση URL.

Για αυτόν τον λόγο, είναι σημαντικό να χρησιμοποιείς την ετικέτα nofollow με σύνεση.

Πώς να προσθέσεις nofollow tag

Είναι εύκολο να προσθέσεις χειροκίνητα την ετικέτα nofollow, εισάγοντας απλώς το rel = nofollow στην HTML του συνδέσμου σου – όπως θα παρατήρησες στα παραδείγματα νωρίτερα.

Ωστόσο, εάν δεν νιώθεις άνετα με τις χειροκίνητες ενέργειες μπορείς απλά να χρησιμοποιείς τη λειτουργία του wordpress κάθε φορά που δημιουργείς ένα link.

Συμπέρασμα

Χρησιμοποίησε τα συγκεκριμένα tags με σύνεση και μόνο αν υπάρχει λόγος!


Σχολιάστε