Email marketing – Όσα θέλεις να γνωρίζεις

Όταν πρόκειται για την ανάπτυξη και το κέρδος της επιχείρησής σου, η στρατηγική marketing που θα ακολουθήσεις θα πρέπει να βασίζεται πρωτίστως στις προτιμήσεις και τα «θέλω» του κοινού και των πελατών σου.

Το 95% των διαδικτυακών καταναλωτών κάνει χρήση του email, ενώ το 91% αυτών ανέφερε ότι ελέγχει το email του τουλάχιστον μία φορά την ημέρα.

Email marketing είναι η χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών και την ανάπτυξη σχέσεων με πιθανούς πελάτες. 

Αποτελεί ένα από τα πιο αποδοτικά εργαλεία του digital marketing και με την κατάλληλη στρατηγική μπορεί να αποφέρει σημαντικά, μετρήσιμα αποτελέσματα σε μια επιχείρηση.

Μάθε τι είναι το email marketing, ποια είναι τα οφέλη του, αλλά και η πιο αποτελεσματική στρατηγική που μπορείς να ακολουθήσεις για να αυξήσεις τις πωλήσεις της επιχείρησής σου.

Περιεχόμενα

Τι είναι email marketing

Κάθε φορά που μια εταιρεία στέλνει ένα email, εκτός αν αυτό αφορά στην επιβεβαίωση κάποιας παραγγελίας ή στις άμεσες απαντήσεις σε ερωτήσεις πελατών, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια μορφή marketing μέσω email.

Το email marketing είναι ένα τμήμα του διαδικτυακού μάρκετινγκ, το οποίο περιλαμβάνει το διαδικτυακό μάρκετινγκ μέσω ιστότοπων, social media, blogs και άλλων.

Το email marketing μπορεί να περιλαμβάνει τα newsletters μιας εταιρείας για την προώθηση πωλήσεων ή αποκλειστικών προσφορών για συνδρομητές που έχουν γραφτεί στη λίστα σου.

Ένα άλλο είδος email marketing ενδέχεται να επιδιώκει να μοιραστεί ένα γενικό μήνυμα εκ μέρους της εταιρείας, όπως μετά από κάποια φυσική καταστροφή.

Τα emails συναλλαγών περιλαμβάνουν την αποστολή αποδείξεων αγοράς, τιμολογίων, επιβεβαιώσεων παραγγελιών κ.ά. και ενεργοποιούνται βάσει της συμπεριφοράς του χρήστη.

Είναι ένας καλός τρόπος να για να κάνεις τον πελάτη σου να επιστρέψει στον ιστότοπό σου μέσα από ένα email ρουτίνας.

Σίγουρα μην παραλείψεις ένα email «καλωσορίσματος» σε κάθε νέο σου συνδρομητή.

Με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρει να μάθει περισσότερα για την επωνυμία και τα προϊόντα/υπηρεσίες σου και να εξοικειωθεί με αυτά.

Κάνε μια καλή πρώτη εντύπωση γνωρίζοντας καλύτερα το προφίλ του μέσα από ερωτήσεις για εκείνον, όπως για τα γενέθλια, την τοποθεσία του ή για το πόσο συχνά θέλει να λαμβάνει νέα σου.

Θυμίσου πως σε κάθε είδος email που στέλνεις, πρέπει να δώσεις με αμεσότητα και ειλικρίνεια το μοναδικό «στίγμα» και ύφος της εταιρείας σου ώστε να κερδίσεις την εμπιστοσύνη και την οικειότητα του κάθε πελάτη ή εν δυνάμει πελάτη σου.

5+1 πλεονεκτήματα email marketing

1. Ενίσχυση των σχέσεων, της αφοσίωσης και της εμπιστοσύνης

Το e-mail marketing είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να χτίσεις σχέσεις με τρέχοντες και δυνητικούς πελάτες σου. Δημιουργώντας καλογραμμένα και ελκυστικά newsletters και email, οι αναγνώστες γνωρίζουν, κάνουν like και εμπιστεύονται εσένα και την εταιρεία σου. Σίγουρα αυτό μακροπρόθεσμα μετράει υπέρ σου, αφού οι καταναλωτές αγοράζουν από εταιρείες που εμπιστεύονται.

2. Αύξηση αναγνωρισιμότητας

Κάθε φορά που αποστέλλεται ένα email στους καταναλωτές, η αναγνωρισιμότητα (brand awareness) της εταιρείας, των προϊόντων και των υπηρεσιών σου αναμφισβήτητα ενισχύεται. Αυτό θα συντελέσει στο να βρίσκεται το όνομα της εταιρείας σου στην κορυφή των προτιμήσεων όταν πρόκειται κάποιος να κάνει μια αγορά.

3. Τμηματοποίηση

Με το email marketing μπορούν να δημιουργηθούν λίστες για κάθε τμήμα της αγοράς με βάση τα δημογραφικά στοιχεία, τα ενδιαφέροντα, τη συμπεριφορά του παρελθόντος κλπ, επιτρέποντάς σου να δημιουργήσεις ένα προωθητικό μήνυμα που απευθύνεται απευθείας σε κάθε κοινό-στόχο. Αυτή είναι μια εξαιρετικά αποτελεσματική τακτική marketing που βοηθά το μήνυμα που θέλεις να «περάσεις» να έχει μεγάλη απήχηση σε κάθε τμήμα της αγοράς.

4. Χαμηλό κόστος και καλή απόδοση επένδυσης (ROI).

Σε σύγκριση με άλλα κανάλια digital marketing, το email marketing αποτελεί την πιο οικονομική λύση. Για κάθε 1€ που ξοδεύεις, η μέση απόδοση της επένδυσης email marketing είναι περίπου 44,48€. 

Ξεκινώντας από μηδενική βάση εξόδων, στη συνέχεια μπορεί να χρειαστεί να δαπανήσεις ένα συγκεκριμένο ποσό, με βάση τις ανάγκες σου.

5. Εύχρηστο

Η δημιουργία μιας καμπάνιας email είναι σχετικά εύκολη. Υπάρχουν πολλοί πόροι e-mail marketing και εταιρείες λογισμικού στο διαδίκτυο που σου επιτρέπουν να ανεβάζεις πληροφορίες συνδρομητών, να τμηματοποιείς τις λίστες σου, να χρησιμοποιείς πρότυπα e-mail και να συμπληρώνεις το περιεχόμενό σου αλλά και να κάνεις αποστολή email στη λίστα επαφών σου σε τακτική βάση, εύκολα και γρήγορα.

Δύο από τους πιο δημοφιλείς παρόχους υπηρεσιών email marketing είναι οι εξής: Constant Contact και MailChimp.

Για να κάνεις την επιχείρηση και τα προϊόντα/υπηρεσίες σου να ξεχωρίσουν, προτίμησε ένα πρότυπο για τα email σου που είναι προσαρμοσμένο στο στυλ και την επωνυμία της εταιρείας σου, και όχι ένα προκατασκευασμένο.

6. Μετρήσιμα αποτελέσματα

Για κάθε email που αποστέλλεται, παρέχονται συγκεκριμένες μετρήσεις και σαφείς αναφορές που δείχνουν τα ποσοστά ανοίγματος, τα ποσοστά κλικ/εμφανίσεων, τα ποσοστά εγκατάλειψης και τα ποσοστά μετατροπών. Αυτές οι πληροφορίες είναι βασικές για την κατανόηση του τι λειτουργεί και τι πρέπει να βελτιωθεί σε μια καμπάνια email marketing.

5+1 στρατηγικές email marketing

Το αποτελεσματικό email marketing απαιτεί προσπάθεια και συνέπεια. Διάβασε τις βασικές στρατηγικές που πρέπει να ακολουθήσεις για να αξιοποιήσεις στο έπακρο τις καμπάνιες email marketing.

1. Δημιούργησε τη δική σου λίστα

Το μόνο που πρόκειται να κάνεις στέλνοντας ένα αυτόκλητο email είναι να αποκλείσεις τα περισσότερα άτομα που ήλπιζες να μετατρέψεις σε πελάτες σου. Είτε μέσω του ιστοτόπου σου, είτε στο κατάστημά σου είτε σε μια εκδήλωση, διευκρίνισε πότε οι πελάτες σου επιλέγουν και ενδιαφέρονται να λαμβάνουν τα email σου ή όχι.

2. Ακολούθησε το Νόμο

Οι υπεύθυνοι email marketing πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες του νόμου CAN-SPAM. Αυτοί οι κανόνες περιλαμβάνουν τη μη παραπλανητική γραμμή θέματος, την παροχή σαφούς τρόπου απεγγραφής και τη συμπερίληψη του ονόματος και της διεύθυνσής σου στο τέλος κάθε email.

3. Μοιράσου διάφορες πληροφορίες με το κοινό σου

Η αποστολή email δεν πρέπει να περιλαμβάνει μηνύματα αποκλειστικά πωλησιακού χαρακτήρα.

Χρησιμοποίησε τα emails για να δημιουργήσεις σχέσεις με τους πελάτες σου, καθώς μοιράζεσαι την δική σου εμπειρία ή άλλων και δίνοντάς τους συμβουλές και ιδέες που μπορούν να εκτιμήσουν.

Μοιράσου πληροφορίες που τους επιτρέπουν να μάθουν περισσότερα για εσένα και την επιχείρησή σου, κατά προτίμηση εφαρμόζοντας τις βασικές αρχές copywriting. Μάθε γιατί χρειάζεσαι copywriting και πώς μπορείς να αρχίσεις να το εφαρμόζεις γενικότερα τόσο στην online όσο και στην παραδοσιακή marketing στρατηγική οσυ.

4. Σεβάσου τους συνδρομητές

Διαχειρίσου σωστά τη λίστα επαφών σου. Να θυμάσαι ότι τα άτομα με τα οποία επικοινωνείς σου έχουν εμπιστευτεί τις πληροφορίες τους και αξίζουν τον σεβασμό σου. Αν θέλεις να έχεις την ευκαιρία να τους μετατρέψεις από πελάτες σε θαυμαστές της επωνυμίας σου, κάνε τους να νιώσουν ξεχωριστοί.

5. Τήρησε ένα πρόγραμμα

Θα πρέπει να τηρείς ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα για την αποστολή των newsletters. Η αποστολή ενός email την ίδια ημέρα (ή ημέρες) κάθε εβδομάδα θα βοηθήσει τους συνδρομητές σου να γνωρίζουν τι να περιμένουν από εσένα, αλλά και πότε.

6. Βελτιστοποίηση για κινητά

Μελέτες από αναλυτές marketing έχουν διαπιστώσει ότι από τον συνολικό αριθμό email που αποστέλλονται, λίγο λιγότερα από τα μισά διαβάζονται μέσω κινητών τηλεφώνων.

Αυτό σημαίνει ότι, εάν το email που έχεις αποστείλει δεν εμφανίζεται σωστά σε πλατφόρμες για κινητές συσκευές, σχεδόν το μισό κοινό σου θα θεωρήσει ότι δεν γνωρίζεις πώς να δημιουργήσεις σωστά ένα email.

Συμπέρασμα

Η λίστα με τα πλεονεκτήματα και τις αποτελεσματικές τακτικές του email marketing θα μπορούσε να είναι πολύ μεγαλύτερη. 

Ένταξε το email marketing στη στραγηγική της επιχείρησής σου και ανακάλυψε ποικίλες μεθόδους, tips και τεχνικές για τη βέλτιστη εφαρμογή του, ώστε να αποκομίσεις τα περισσότερα δυνατά οφέλη άμεσα!

Ο καλύτερος και πιο σίγουρος τρόπος για να μάθεις περισσότερα για το τι είναι email marketing είναι να αρχίσεις να το εφαρμόζεις.

Αξίζει να αφιερώσεις όχι χρήματα, αλλά μόνο λίγο από τον χρόνο σου, για να έχεις εκπληκτικά αποτελέσματα, εύκολα και γρήγορα.


Σχολιάστε